متن سرکار خانم زهرا موسی پور ، مدیر کل امور اجتماعی ، فرهنگی استانداری کرمان درباره پیش نویس سند استانی برنامه راهبردی سالمندان استان کرمان ۹۷

عمر اگر خوش گذرد ، زندگی نوح کم است               ور به سختی گذرد ، نیم نفس بسیار است

سالمندی دوره بسیار مهمی از زندگی است امروزه به علت بالا رفتن امید به زندگی و کاهش زاد و ولد پدیده سالمندی بیشتر خود را نشان می دهد . لذا به عنوان یکی از اولویت های اساسی در هر جامعه است که باید از جهات مختلف مورد بررسی و توجه قرار گیرد . تا این دوره نه به عنوان دوره ناتوانی و عاجزی بلکه به عنوان دوره آرامش و آسایش برای افراد سالمند باشد . به نظر می اید که رسیدن به دوره سالمندی تغییرات قابل ملاحظه ای را در ابعاد مختلف جسمانی ، شناختی ، اجتماعی و رفتاری بهمراه دارد که لزوم شناخت و توجه آنها می تواند برای بزرگسالان و سالمندان بسیار مفید باشد . با توجه به رشد سالمندی در کشور ما و بر اساس تصمیمات شورای سالمندی استان کرمان ، مقرر گردید که استان کرمان صاحب یک برنامه جامع و کامل با تاکید بر تعامل کلیه دستگاههای موثر در ارائه خدمات سالمندی  باشد تا با اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم بتوان به سالمندی سالم تری رسید و این دوران را به یکی از دوران طلائی عمر در نشاط و شادابی ، تکریم سالمندی ، ارتقاء سطح سلامت سالمندان و افزایش حمایت اجتماعی از سالمندان تبدیل نمود .

بر خود لازم می دانم از تلاشهای دلسوزانه دبیرخانه محترم شورای سالمندان استان و بویژه مدیر کل محترم جناب آقای دکتر صادق زاده و همکاران و معاونین محترم ایشان در تهیه و تدوین این برنامه تقدیر و تشکر بنمایم همچنین از کلیه دستگاههای اجرایی و کانونهای بازنشستگان به جهت همفکری و ایفای مسئولیت های که با اجرای این برنامه متوجه آنهاست سپاسگزارم.

زهرا موسی پور                   

مدیر کل امور اجتماعی ، فرهنگی استانداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به اداره کل بهزیستی استان کرمان می باشد.