معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور: توانمندسازی معلولان و سالمندان از اولویت های اصلی سازمان بهزیستی است

1 دقیقه خوانده شده

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور طرح توانمندسازی معلولان و سالمندان را از برنامه های اولویت دار سازمان عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف افزایش کیفیت زندگی معلولان و سالمندان، ارتقاء توانایی افراد دارای معلولیت از طریق آموزش مهارتهای زندگی، ارتقاء عملکرد زندگی روزمره و افزایش سطح استقلال فردی اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المل سازمان بهزیستی کشور ، «حسین نحوی نژاد» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف افزایش کیفیت زندگی معلولان و سالمندان، ارتقاء توانایی افراد دارای معلولیت از طریق آموزش مهارتهای زندگی، ارتقاء عملکرد زندگی روزمره و افزایش سطح استقلال فردی و همچنین رعایت عدالت و تسهیل دسترسی به منابع و فرصت‏های اجتماعی اجرا می شود.
وی طرح فوق را شامل طرح های توانمندسازی سالمندان و افراد دارای آسیب نخاعی، شنوایی، بینایی عنوان کرد و گفت: تعداد افراد تحت پوشش طرح از هزار و ۴۷۷ نفر در سال ۹۴ به هزار و ۶۸۰ نفر در سال ۹۷ افزایش یافته است.
نحوی نژاد در ادامه، از اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه شهری (CBR) در دو سطح روستایی و شهری خبر داد و افزود: این برنامه از سال ۹۷ آغاز شده و امکان مشارکت فعال تمامی بخش‏های جامعه اعم از گروه‏های داوطلب خودیار، انجمن‏های غیردولتی و شوراهای محلی را در توانمندسازی معلولان و خانواده‏های آنان فراهم ساخته است.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: در این برنامه تلاش می‏شود تا افراد معلول همانند سایر آحاد جامعه به نیازهای فردی و اجتماعی خویش دست یابند و خدمات مورد نیاز خود را در زمینه آموزش، توانبخشی حرفه‏ای و اجتماعی، اشتغال، وسایل کمک توانبخشی و … دریافت نمایند. همچنین، در توانبخشی مبتنی بر جامعه شهری نقاط محروم و حاشیه شهرها مورد توجه قراردارند.

برگرفته از : وب سایت سازمان بهزیستی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به اداره کل بهزیستی استان کرمان می باشد.