برگزاری دوره آنلاین “کاربرد روش های هنر تجسمی در توانبخشی هنری “

نخستین دوره آموزشی آنلاین ” کاربرد روش های هنر تجسمی در توانبخشی هنری ”  در فضای مجازی  برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان  :

نخستین دوره آموزشی آنلاین ” کاربرد روش های هنر تجسمی در توانبخشی هنری ”  توسط معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی  استان کرمان  برنامه ریزی و  از  ۲ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور ۳۰ نفر از مربیان مراک. استان  به مدت ۶۰ ساعت در فضای مجازی برگزار شد.

ایرانمنش کارشناس هنری بهزیستی استان در ارتباط با برگزاری این رویداد گفت  : با توجه به شرایط موجود ( پاندمی کوئید ۱۹ ) و عدم امکان برگزاری کارگاه های آموزشی  حضوری ، معاونت توانبخشی استان  با فراهم آوردن بستر لازم در فضای مجازی و برنامه ریزی در این زمینه نسبت به برگزاری این دوره آموزشی اقدام نمود . وی افزود : هدف ما از برگزاری این دوره ،  آموزش و ارتقاء سطح مربیان هنر درمانی شاغل در مراکز ی بود که در دوره های قبلی که از سوی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد ؛ شرکت نداشتند . دست آورد این دوره به عنوان بخشی از فرایند هنر درمانی و توانبخشی هنری  توانخواهان  این مراکز در حوزه هنرهای تجسمی  مورد استفاده قرار خواهد گرفت

حسین مفیدی مدرس این دوره آموزشی  در ارتباط با اهداف آموزشی این کارگاه  می گوید:

ماهیت عناصر بصری و ابزار و مواد مورد استفاده در هنرهای تجسمی ویژگی منحصر به فردی دارد که در امور توانبخشی برای تحریک و یا ایجاد تجربیات حسی ، حرکتی و یا عاطفی و روانی  می تواند مورد استفاده فراوان قرار گیرد. .

دست آوردهای خلق شده در فعالیت های هنری که در قالب برنامه های منسجم و هدفمند توانبخشی تولید می شوند ، می تواند ضمن دستیابی به اهداف تعیین شده و ایجاد فرصت برابر برای حضور در اجتماع   ؛ موجب باور به خویشتن شده و با اصلاح خود پنداره منفی ، دریچه ای از امید را در افراد دارای معلولیت  و خانواده آنان بگشاید. .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به اداره کل بهزیستی استان کرمان می باشد.